Det er nemt at returnere dine varer købt hos Nygaard Shop. 
Klik på knappen herunder for at gå til vores returportal. Her skal du indtaste dit ordrenummer og den e-mail du har brugt til din ordre.

VIGTIGT
Der er påsat plomberingsmærker på vores produkter. Er disse brudt, kan vi desværre ikke udbetale refusion.
Læs også vores betingelser herunder, inden du igangsætter din refundering.

Gå til returpotal

FORTRYDELSESRET FOR FORBRUGERE

NYGAARD giver dig ret til at fortryde en ordre inden for 14 dage.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse.

Det er ikke muligt at fortryde købet ved blot at nægte modtagelse af varen, se nærmere i afsnittet om returnering.

Ønsker du at benytte fortrydelsesretten skal du benytte dig af vores returportal ved at klikke på knappen herunder, og følge vejledningen. Prisen for returnering af din ordre er 45 kr. og betales direkte på retursiden. Når betalingen er gennemført, så kan du på kvitteringssiden hente din returseddel og pakkelabel. Retursedlen og din købte pakkelabel vil også blive sendt til din angivne e-mail adresse. Når vi har modtaget din returpakke, så vil vores kundeservice behandle den hurtigst mulig. Såfremt at din returordre opfylder betingelserne for retur, så sørger vi for at refundere dit køb.

VIGTIGT

De returnerede produkter må ikke have været åbnet. Konstaterer vi at produktet er åbnet og/eller benyttet, kan vi desværre ikke udbetale refusion.

RETURNERING

Hvis du udøver din fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have overgivet varerne til transportør, alt efter hvad der er tidligst. NYGAARD kan kræve dokumentation for de specifikke varer, der er sendt retur, før tilbagebetalingen kan ske.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering af varen til os. Varer sendes retur med GLS, og skal afleveres i en GLS pakkeshop. Vi anbefaler, at du gemmer forsendelseskvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til GLS.

HVIS DU GLEMMER AT AFHENTE DIN PAKKE 

Hvis du ikke afhenter din pakke hos den valgte GLS pakkeshop, inden for fristen der bliver oplyst af GLS efter købet, bliver pakken sendt retur til os. Klinik Nygaard ApS betaler for denne returfragt.
Ønsker du at få pakken sendt igen, vil du blive opkrævet 70 kr. i gebyr, svarende til omkostningerne for returfragten og den den nye fragt tilbage til dig.
Ønsker du ikke at få din pakke sendt igen, refunderer vi beløbet for ordren fratrukket 35 DKK, svarende til omkostningerne for returfragten til os.

REKLAMATIONSRET

Når du handler som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvis du ønsker at reklamere over en vare, skal du kontakte NYGAARDs kundeservice via e-mail eller telefon.

Når du kontakter kundeservice, skal følgende være opfyldt, for at vi kan behandle reklamationen:

  • Du skal gøre os opmærksomme på fejlen/manglen i rimelig tid efter konstatering af fejlen
  • Reklamation skal være os i hænde senest 24 måneder efter købet
  • Du skal oplyse ordrenummeret
  • Fejlen skal være tydeligt beskrevet, og der skal vedhæftes billeder
  • Varen skal være behandlet forsvarligt og korrekt vedligeholdt

Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af mangelfulde varer eller forkerte varer. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har modtaget varen.

TRANSPORTSKADER

Alle transportskader skal meddeles hurtigst muligt til NYGAARDs kundeservice.

Hvis du trods synlige huller, buler eller andre åbenlyse skader på pakken ikke straks gør indsigelse over for fragtmanden, kan der opstå tvivl om, hvor pakken er blevet beskadiget, og du risikerer selv at hæfte for eventuelle skader på din vare.

Ved mistanke om fragtskader skal du:

  • Tage billeder af pakken, mens den er emballeret og herefter eventuelle skader af din vare
  • Beholde alt emballage, idet det kan bruges til at dokumentere krav mod fragtfirma
  • Kontakte NYGAARDs kundeservice

Af bevismæssige årsager bør du kontakte os per telefon eller e-mail straks efter modtagelse. Gerne inden for 24 timer.

MANGELFULDE VARER OG FORKERTE VARER

Hvis din vare lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte vores kundeservice. I tilfælde af en mangelfuld vare eller forkert vare kan du vælge mellem følgende to muligheder:

  • Returnere varen og få refunderet købsprisen og alle leveringsomkostninger, når vores kundeservice har behandlet returvarerne
  • Beholde varen og anmode om en forholdsmæssig reduktion af købsprisen

Når du kontakter kundeservice, skal du oplyse ordrenummeret og hvilken vare det drejer sig om, samt beskrive hvad der er galt med varen. Du skal også vedhæfte billede af varen der, så vidt det er muligt, viser defekten, for at modtage en returlabel. NYGAARD betaler returportoen. Returnering skal foregå på denne måde, da NYGAARD ikke har mulighed for at refundere omkostninger i forbindelse med returfragt.

Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af mangelfulde varer eller forkerte varer. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har modtaget varen. Ønsker du, at vi leverer en tilsvarende vare til dig og er vi i stand hertil, refunderer vi ikke dine oprindelige leveringsomkostninger.